Vancouver - Hope

13 juli 2012 - Hope, Canada

Om kwart over 6 gaat de wekker al weer af. Gisteren heb ik contact gehad met het verhuurbedrijf van de camper. Tussen half acht en acht uur komen ze ons ophalen. De camper staat al helemaal voor ons klaar, we krijgen persoonlijke uitleg over de camper, regelen het administratieve deel, pakken de koffers uit en zijn omkwart over tien op pad.

De bedoeling is om overnachten bij Manning Park, maar eerst moeten er boodschappen worden gedaan. Dit doen we in Chilliwack, een klein plaatsje, maar met een aantal grote winkelcentra. Van de Safeway krijgen we een customcard, een soort bonuskaart, maar alles bij elkaar schrikken we toch wel een beetje van de prijzen hier. Bij Zeller kopen we nog een simpele barbeque. Ondertussen is het al half drie geworden, we besluiten te stoppen bij Hope en daa een camping te zoeken. Maar eerst moeten we nog lunchen, dit doen we bij Bridal Falls, een prachtige waterval. Jammer dat er erg veel muggen zijn, maar de omgeving is prachtig.

Rond 4 uur zijn we in Hope, we zoeken een mooi plekje uit op de camping. Henk zet de barbeque in elkaar, maar het begint in de verte te rommelen en te bliksemen. Ook vallen er wat spatjes, dus we besluiten om vanavond maar macaroni te eten.

Het weer klaart toch weer op en we kunnen zelfs weer buiten eten. Op onze plaats staat ook een vuurton en als echte Merkens kan ik het natuurlijk niet nalaten om toch nog even een kampvuur te maken.