Van Jasper naar Clearwater

25 juli 2012 - Clearwater, Canada

Afgelopen maandag zaten we dus in Jasper, met regen en onweer. Jasper is niet zo heel groot, in de winter is het een echt wintersport gebied. Op de terugweg naar de camper kwamen we langs een ontzettend leuk quiltwinkeltje, waar natuurlijk inkopen moesten worden gedaan.

Terug op de camping hebben we lekker zitten lezen en de route voor dinsdag naar Clearwater nog doorgenomen.

Deze route was ruim 300 km, eerst 100 kilometer westelijk, daarna nog 200 kilometer zuidwestelijk. Het regende nog steeds, er was eigenlijk niet zoveel bijzonders te zien, veel bergen met naaldbossen, drie keer door een stadje met weinig huizen en veel grond die te koop staat.

Vandaag zijn we dus in Clearwater, hier is ook de ingang van het Wells Gray Provincial Park, waar we de hele dag zijn geweest.

Wat is daar veel moois te zien weer, prachtige watervallen en stroomversnellingen, zoals de Dawson Falls, de Helmcken Falls en Bailey's Chute. Ook zijn we bij Ray's Farm geweest, de eigenaar van deze boederij is in 1947 gestorven en de boerderij en omgeving worden weer terug gegeven aan de natuur. Niet te geloven dat hier een gezin met 3 kinderen woonde, 55 kilometer van de bewoonde wereld.

Moe van alle indrukken zijn we tegen zes uur weer terug op de camping, waar we nog een nachtje staan.

1. Siobhan:
    26 juli 2012
    Hoi Tineke,

zo kan het natuurlijk ook: vlinders en engeltjes. Als je nog meer quiltwinkels tegenkomt. Ik heb eventueel wel een vlinderstofje, maar zelf kijken is natuurlijk ook leuk. Oh ja, hoofdkleur is roze.

En wat is het daar mooi zeg. Dat is echt absorberen. En goed vasthouden voor als je weer in dit volgepropte landje terug komt.