De laatste dagen

2 augustus 2012 - Vancouver, Canada

Wat gaat het toch snel, voor we er erg in hebben zijn we al met de laatste dagen van deze vakantie bezig.

Op dinsdag zijn we vanuit Victoria richting Duncan vertrokken. In dit stadje staan meer dan tachtig totempalen. Veertig daarvan zijn door de stad Duncan in de vorige eeuw opgericht om de verbondenheid met de nativ bevolking te onderstrepen. Alle palen zijn gemaakt door afstammelingen van deze mensen. We hebben met een gids een rondleiding langs de verschillende totempalen gemaakt en het is heel interessant om te horen wat de betekenis is van de verschillende figuren die zijn uitgesneden.

We hebben overnacht op een soort van boerencamping net buiten Duncan.

Woensdagmorgen zijn we doorgereden naar Nanaimo. Dit is een kustplaatsje, waar we lekker hebben rondgekeken, langs de promenade en de haven hebben gewandeld en op de pier uitleg hebben gekregen over het vangen van krabben.

Ook nu hebben we weer vroeg een camping opgezocht en daarvandaan nog een wandelingetje gemaakt naar een riviertje er vlak bij.

Vanmorgen hebben we weer rustig aangedaan. Om half elf zijn we richting Duke Point gereden, hier is de terminal van de ferrie naar Vancouver.

Om drie uur waren we weer op het vaste land en we zijn eerst doorgereden naar het verhuurbedrijf van de camper om de koffers op te halen. Daarna een camping opgezocht en hier zijn we nu bezig de koffers in te pakken.

1. Jos en Joke:
    3 augustus 2012
    Maar o,o,o wat is dit een geslaagde reis geweest. Volgens mij hebben jullie alles gedaan wat jullie wilden doen en hebben de dingen gezien die je wilde zien. Nu in je bovenkamer en hart opslaan dan kun je er nog heel lang van nagenieten. Dikke knuf
  2. Maartje:
    5 augustus 2012
    Mooie fotos en een spannend reisverhaal, het is nu zondagavond begin je werkweek weer goed. LG Maartje
  3. Irma:
    6 augustus 2012
    is het al weer voorbij,dat kan toch haast niet,wat een mooie reis
    en wat een mooie foto's,wanneer moet je weer werken,of is het al weer zover,knuf