Revelstoke

16 juli 2012 - Revelstoke, Canada

Vandaag zijn we in de omgeving van Revelstoke gebleven.

Eerst hebben we vanmorgen Mount Revelstoke National Park bezocht. Voor de parken kun je één pas kopen, deze is dan een jaar geldig voor alle parken. Als zuinige Nederlanders hebben we vorig jaar al een pas via Marktplaats gekocht van mensen die in oktober 2011 in Canada waren, deze pas is tot en met september geldig.

Via een prachtige route gaan we Mount Revelstoke op, mooi uitzicht op de omgeving, kleurige bloemen langs de kant van de weg, we genieten weer. Na 24 kilometer komen we op de parkeerplaats aan en kunnen niet met de camper verder. De volgende twee kilometer mogen we lopen. Het eerste gedeelte is de weg goed begaanbaar, maar daarna gaan we over in de sneeuw. Helemaal boven kunnen we kiezen uit verschillende trails. Als eerste gaan we naar de Firetower, door de sneeuw is het juiste pad niet helemaal zichtbaar, dus wij lopen de alternatieve route. Bij de tower eten we onze meegebrachte lunch, maken nog meer foto's en video en genieten nog meer. Welke kant je ook opkijkt, overal zie je hoge bergen met besneeuwde toppen, schitterend.

Hierna lopen we ook nog een stuk van het Meadows in the Sky trail, maar deze is na een paar honderd meter door de sneeuw niet meer te volgen. We komen bij een indiaan en keren daar maar weer om. Vervolgens lopen we terug naar de camper en gaan de berg weer af.

Ook vlak bij Revelstoke is de grootste stuwdam van Canada, deze voorziet 800.000 huishoudens van stroom. Via de security mogen we doorrijden naar het visitors center. Je mag de dam in en ook helemaal naar boven, maar helaas mogen er geen fototoestellen of videocamera's mee. We hebben dus alleen maar vanaf de parkeerplaats foto's kunnen nemen, ondanks dat is het een indrukwekkend bouwwerk.

Na dit bezoek gaan we richting camping, deze ligt een 35 kilometer oostelijk van Revelstoke, zo zijn we al een stukje opweg naar het volgende park wat we morgen willen gaan bezoeken.

1. Jos en Joke:
    17 juli 2012
    Prachtig die foto's. Die sneeuw kwam jullie zeker wel enigszins bekend voor hé? De stuwdam is heel indrukwekkend. Geniet van de dag en wederom een dikke knuffel van ons. De 2 J's
  2. Martijn:
    18 juli 2012
    Ohw wow, jullie zitten in de sneeuw! Wat een leuke foto's ^^ Mooi dat jullie het naar je zin hebben!

Groetjes uit Samarkand (40 graden ;P)
  3. Maartje:
    19 juli 2012
    zo nu ook een berichtje van ons, wij hebben ook nog sneeuw in de bergen. Waar zijn sneeuwschoenen die mis ik een beetje. Hou van jullie en geniet knuffel van ons alle Maartje
  4. Corry:
    20 juli 2012
    Prachtig. Wat een schiterende natuur. Geniet!!!
    Wij gaan morgen naar Ameland.
    Liefs en een knuffel van ons
  5. Irma:
    20 juli 2012
    jammer dat je niet kon skieen,maar het ziet er mooi uit

hier is het nog steeds herfst,hoop dat het beter wordt.
    veel plezier nog,xxxxxx
  6. Jos en Joke:
    22 juli 2012
    Hallo wereldreizigers. Wij beginnen een beetje ongerust te worden. Elke dag kijken we rijkhalzend uit naar een nieuw verhaal. De laatste is van 16 juli. Jullie maken toch wel nog mooie dingen mee? We wachten in spanning. Knuffels